söndag 3 oktober 2010

Att inte bli förstådd...

Den känslan har vi väl alla känt någon gång.
Man försöker att förklara, jämföra och specificera saker för att någon ska kunna förstå vad man menar...
Och försöker få den andre att sätta sig in i en situation eller tom din situation osv..
Ibland kommer känslan att man inte vill bli förstådd, att den andre bara säger saker för att man själv ska ändra sin syn o tankar bara för att det passar denne bättre än det du så länge försökt förklara..
Jag har många gånger fått mig själv att tvivla på vad jag ser och säger tycker o tänker... Eller det är INTE JAG som gjort det utan div ex...
Att vara tvungen att fundera på om det man såg var riktigt eller om det bara var fantasi, att höra saker som man sen tvivlar på..
Jag brukar ofta använda meningen: snälla vrid inte om i mitt huvud...
När hjärnan går på sånt högvarv att du inte hinner med din vardag är inte skoj.. Du blir utmattad av att sova...
Allt blir fel..
Så gott folk, PRATA våga PRATA om inte så i förtroende till någon.
Håll inte saker för dig själv, det biblioteket kommer till slut bli så fullt att de sk orden försvinner in i varann och blir förträngda.
Risken finns att de kommer fram, men inte på de bästa sättet.
Att ventilera, och få prata kanske inte få svar på allt men just få dem ur dig så det inte blir för mycket.
Många gånger samlar vi på oss saker som vi vill få ur oss men vi törs inte för att det kanske blir fel..
Det kan inte bli fel om du säger att risken för missförstånd finns men att du behöver få det ur dig ..
Jag har lärt mig att inte låta ORDEN äta upp mig inifrån..
Det är inte värt att må dåligt för att du har för mycket i huvudet.
Finn dig någon du kan anförtro dig åt och ventilera..
Du kan rädda så mycket, må så mycket bättre och framför allt vara ärlig mot dig själv :)
Och då har man framför allt tålamodet att förklara saker och även förmågan att ta till sig o förstå andra som en självklarhet..
VI MÅSTE FÖRSTÅ VARANN...
OCH ENDA SÄTTET ÄR GENOM ATT KOMMUNICERA MED MÖJLIGHETEN VI HAR...ATT PRATA :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar