söndag 24 oktober 2010

KÖTTSOPPA!!!

Köttsoppe dagen har alltid varit den dagen som fört familjen samman.
Idag var en sådan, tyvärr var Jonas min bror och hans äldste son Albin på Hockeycup i Piteå.
Så det var bara hans andre son Gustav som var med.
Pigo satt hela tiden och sa mmmmmmmmm ni vet så där när något e gott..
Hon fortsatte o fortsatte till slut sa moffa : nä nu fjäskar du på rätt bra Pigo, vad e det du vill ha en ponny eller :)
Ja hon e mysig den lilla spellivinken som jag kallar henne när hon trippar omkring i lägenheten med ett mystiskt finurligt utseende..
Hon hade bla i morse när jag tvättade mig hunnit tömma kattlådan i skurhinken som var full i vatten, även lägga hundarnas mjukisar i det o sen stod o vispade runt med moppen...
Det är kärlek det :)
Hon har som sport o jaga hundarna med deras halsband o koppel.... De GILLAR INTE att bli omkring dragna i lägenheten så de försöker gömma sig under täcket i sängen, med hopp om att hon inte ser dem..
Synd bara nu att hon tar sig upp där o TADAAAAAA så får hon en av dem som får gå på promenad mellan köket o vardagsrummet i minst 10 min :)
Ja Pigo är ett original, precis som sin mor antar jag..
Så till nästa gång : VAR RÄDDA OM VARANN DET FINNS BARA TVÅ AV ER Å DE E NI <3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar