söndag 3 oktober 2010

Varför lyssnar vi inte bättre...

Människan är verkligen egendomlig, vi säger saker ibland fast vi inte menar dem.
Vi gör saker fast vi inte borde och har lärt oss att förtränga saker också...
Om man lär sig att lyssna på sitt inre mer så blir saker o ting inte lika ytliga, jag brukar tänka efter om det verkligen är jag ( i min tillfälliga sinnes stämning som agerar) eller mitt hjärta o själ...
Att säga saker när man är arg är oftast ord som ligger på tungan och det blir elaka ord som man kan jämnföra med ren spya..
Istället för att tänka om man VERKLIGEN menar det man säger och sluta agera för situationen utan för det vi kallar livet istället.
Att såra andra människor är nog bland det lägsta man kan göra och jag ser det som en slags psykisk misshandel.
Jag har under många årstid fått höra hur ful o tjock jag är, att jag inte ska gå ut för att jag ändå bara gör bort mig och folk vill ändå inte prata eller vara med mig.
Tillslut kom jag på att DET här är juh jag, inte ord som någon säger... Jag är inte vacker men jag är en stolt Mamma och en Ryttare som vet att det jag presterar i livet räknas för mig och min dotter o ingen annan.
Utseende är något ytligt, visst är det roligt att vara fin, men mitt hjärta o själ får inte den makeover..För det behövs inte.. De är äkta och det är just JAG..
Så varje gång ni är arg, ledsen eller bara mår dåligt..
Tänk efter en gång extra på vad din mun säger, ORD är starka o kan förstöra sååååå mycket..
Lyssna på vad ditt hjärta o samvete skulle säga istället, då kommer du inte ha dåligt samvete över vad du sagt i all hastighet..
Hjärtat o själen är våran visdom , så låt aldrig någon säga att du är dum...KRAMAR Verre o Pigo <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar