måndag 25 oktober 2010

UPPFOSTRAN...

I dag när jag var på väg hem på lunch från jobbet kommer det i ett villa område 4 barn i 8 årsåldern gåendes mitt på vägen..
När jag närmar mig dem så drar sig en av killarn ännu längre ut mot riktningen av min bil.
Eftersom det e noll gradigt ute o EXTREMT halt smög jag mig fram..
Då hoppar han kaxigt ut framför bilen 10 meter framför mig, jag lägger mig på tutan, stannar o trycker ner rutan o frågar: Vad fan håller ni på med, fattar ni att ni alla leker med era liv!!??
En av tjejerna skriker wow vilket fint hår, den killen som hoppat mot bilen skriker att de ska jag väl skita i..
Jag säger då att det e snor halt och att han kunnat hamna under bilen..
Han utbrister då: Ja vad synd för dig då.. Det e juh dittt fel..
Jag  blir helt ställd och säger åt han att han kunnat dö.. Ja det ska vi väl alla utbrister han då....
VAR ÄR VÅR VÄRLD PÅ VÄG?????
När jag drar upp rutan säger jag åt Pigo : Du ska aldrig någonsinn bli sådan...
Och hon ger ifrån sig ett gallskrik som svar..
Jaha, tänkte jag.. Här ska börjas uppfostras :)
Jag har nog varit lite för snäll på den biten då Pigo o jag mest är för oss själva :)
Jag vet då en sak, och hon KOMMER ALDRIG få uttrycka sig på ett så otrevligt sätt mot okända människor.
Jag tror att ger man kärlek, så får man kärlek..
Javisst absolut men barnen får juh inte ta över..
Så är det nog lite hemma hos mig.
Hon får vad hon vill, inte bra..
DETTA ÄR FÖRÄNDRINGARNAS TID!!!
Att det ska krävas såna skräck exempel eller rent ut sagt SMÅ MONSTER för att få mig att inse att jag måste börja ta tag i det...
Ja ja man e som man blev..
Och min dotter ska få rätt förutsättningar det ska jag se till.
Mina egna föräldrar tycker jag har haft en bra men rätt hård uppfostran på mig o min bror..
I bland känner jag att vi vuxit upp tidigt då vi varit tvungen att ta mycket ansvar då både mamma o pappa varit sjuka.
Jag är bara tacksam för det jag fått av dem..
Pigo ska bara inte få bli ett monster...
Så nu gott folk ska jag ta på mig, HÅRD HANDSKARN :)
Så soft som jag är så är de nog gjorda av lovikka garn :)
Här ska jag forma en liten Pigo till en underbar liten individ som kommer att få tänka självständigt men visa ödmjukhet mot andra och hon ska få veta att livet är dyrbart så man ska uppskatta det man har.
NU!!! BLÖJ BYTE :)
Någon som vill???
Nä tänkte väl det ...
KRAMAR TILL ER FRÅN MIG & PIGO <3

2 kommentarer: